Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Tuesday, April 13, 2010

Peperiksaan?

Assalamualaikum...lama x update blog,..kenapa eh? entah la bila time rasa nak update, dah siap dah pun tulis new post..tp terfikir pe manfaat post ni yg aku leh kongsi ngan org? so x jadi nak post...mngkn ada kelemahan pada penulisan...kata aku ni student yg sangat lama dalam bahasa..sejak tadika sampai la sekang x pernah A dalam subjek bahasa...

Berbalik pada tajuk atas...first sekali aku ingin ucapkan kepada semua kekwn..buat yang terbaik dalam test kali ni,semoga berjaya...Insya Allah Allah akan berikan kejayaan bg siapa yang berusaha ...Bila kita cakap pasal periksa...mesti benda first dalam kepala kita..."aku mesti nak score!"....dan time ni la library mula penuh..dak2 duduk dalam bilik tuk mengadap buku....dan time ni la juga kekadang kita baru nak ingat tuhan....baru nak start solat hajat..setiap kali dalam doa, kita akan sertakan bg la kejayaan dalam peperiksaan kita...

Bagi aku x salah pun nak wat cam2..cuma cuba la berfikir sejenak...kenapa kita manusia ni time waktu susah baru terlahirnya momentum keupayaan ni? sblm periksa x pulak rajin camni...time waktu2 kritikal ni...time ni la otak kita dr 5 percent kita guna jadi 10 percent kita guna...lepas tuh lepas exam, dah dpt result baru la kita nak start ckp...kalo la aku study awal2...mesti leh score...benda ni terjadi pada semua manusia ,,termasuk la aku...

so per yang aku cuba nak bawa...cuba kita check balik diri kita ni time periksa...rasa2nya lepas periksa ni kita akan tetap sama seperti dulu or bertambah lebih baik untuk sem akan datang? Kita manusia diberikan keupayaan yang sangat unik oleh Allah..cuma sejauh mana kita dpt gunakan keupayaan otak kita ni 100%?...so cuba la kita terapkan dalam diri kita ni setiap hari, persoalkan adakah hari ni lebih baik dari semalam...kehidupan manusia ni sentiasa ada naik turun , cuma sejauh mana kita leh amik manfaat time kita jatuh or naik....

Per2 pun sekali lagi , Aku ucapkan smg semua pembaca blog ni berjaya dalam final exam ...dan aku juga turut ingin menghulurkan seribu jari memohon kemaafan...insya Allah aku akan sertakan dalam doa aku kejayaan untuk korang semua ...amin!

No comments:

Post a Comment